dinsdag 23 juli 2019

plaatjes

De tuin doet haar ding, ze groeit, ze wordt gegeten, ze stort in en ze groeit weer verder en ik kijk en geniet. En eet zelf ook nog mee. Vooral veel fruit want dat gaat momenteel maar door en door. De aardbeien zijn klaar, de rode bessen en de zwarte bessen ook De Tay Berrie ook en de laatste paar kruisbessen hangen nog wel maar zijn deze week ook wel op. De Japanse besjes beginnen en de frambozen ook opnieuw. Ze vinden zichzelf zomer en herfst frambozen want dit is de tweede keer dat ze op gang komen. De bramen laten nog even wachten al heb ik de eerste al gegeten.

de plukbloemen op de tuin laten steeds meer de zomer variant aan bod komen. De dubbele daglelie die op de vaas niet half zoveel plezier brengt als in een salade doet haar best.

De Veronicastrum die wel op de vaas werkt. Maar ze wordt zo druk bezocht door de bijen dat ik plukken niet over mijn hart krijg.

Mooi hoor dat zomerse, de Kiwi die natuurlijk weer geen vruchten geeft na een nachtvorst tikje doet dan maar mee met de bloemen door mooi blad te maken. Heel aaibaar.

Kortom de tuin doet haar ding en ik heb even tijd genomen om gewoon lekker te genieten. Volgende keer komen de groenten wel weer aan bod.

Ach voor uit dan toch groente... bloeiende snijboon.Ook mooi.
 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten